Regulamin

Regulamin Studia STOBNO RECORDS

 

Zasady korzystania z terenu studia:

 

  1. Do studia przynosimy ze sobą obuwie zmienne (kapcie, czyste trampki, baletki) Zanim przekroczysz próg studia upewnij się, że na pewno zmieniłeś buty.
  2. Na terenie studia (w budynku) obowiązuje zakaz palenia tytoniu. Dla osób palących wyznaczone jest specjalne miejsce przed budynkiem.
  3. Realizator nagrania nie jest osobą zatrudnioną do sprzątania, więc bardzo prosimy o utrzymywanie porządku – czytaj: sprzątaniu po sobie.
  4. Prosimy o nie spożywanie napojów oraz posiłków nad sprzętem należącym do studia. Kuchnia jest idealnym punktem na ciepłą herbatę i drugie śniadanie.
  5. Jeżeli macie ochotę skorzystać z prysznica po świetnie zarejestrowanych bębnach – droga wolna, ręcznik dostaniecie od osoby pracującej danego dnia.
  6. Kuchnia w 85 % jest do dyspozycji ogółu, więc jakiekolwiek przygotowanie posiłku czy przechowanie produktów spożywczych w lodówce w chodzi w zakres. Staramy się nie wyjadać cudzych produktów oraz posprzątać po zakończeniu posiłku.
  7. Grill na ogrodzie jest ogólno dostępny. Zanim zaczniemy przygotowywać barbecue życia, informujemy o tym realizatora, który użyczy nam węgla i rozpałki.

 

 

Zasady pracy w studio

 

  1. Do studia przychodzimy przygotowani. Znamy formę utworu, wiemy, co chcemy zagrać, oraz staramy się być trzeźwi.
  2. Zanim przyjedziesz do studia, sprawdź czy Twój instrument jest sprawny, zaoszczędzi to na pewno nasz czas, który Ciebie kosztuje oraz nerwy.
  3. Przygotuj swój instrument, aby był w jak najlepszym stanie. Wymień struny, zużyte naciągi, kup nowe cale pałki. Pamiętaj, że to jak brzmi twój instrument i jak zarejestrujesz swoje linie ma olbrzymi wpływ na efekt finalny całej produkcji.
  4. Ważne, aby przed przyjściem do studia partie, które chcemy zagrać były ćwiczone z metronomem. Uwierzcie przydaje się J
  5. Twoje podejście i stan fizyczny ma olbrzymi wpływ na atmosferę i postęp pracy w studio. Staramy się do nagrania podchodzić z zaangażowanie i w pełni skupionym, wywracanie się i nikomu nie zrozumiały bełkot nie pomaga temu procesowi
  6. Dementujemy pogłoski, że Mastering jest procesem, w którym można coś wyrównać nastroić i zrobić by było światowo.
  7. Proces nagrywania dzieli się na 3 etapy:
    1. Nagrania – Czas, kiedy rejestrujemy wszystkie instrumenty, wokale. Wkładamy w to nad wyraz dużo uwagi.
    2. Miksy – Etap edycji materiału, dopasowania proporcji wszystkich instrumentów, nałożeniu ewentualnych efektów, pogłosów etc. Na tym etapie doprowadzamy materiał do finalnego brzmienia
    3. Mastering – Końcowa obróbka całego utworu, a nie poszczególnych śladów.
  8. Realizator nie jest producentem nagrania. Nie odpowiada za kiksy aranżacyjne, źle dobrane brzmienia w utworze, czy źle zagrane partie. Realizator nie jest w stanie znać waszej wizji muzycznej oraz partii każdego instrumentu.
  9. Zawsze wyznaczamy jedną osobę z zespołu, która będzie odpowiedzialna za całą produkcje. W jej obowiązku jest pilnowanie, aby wszystko zostało zarejestrowane tak jak należy: brzmienia, partie, aranż, słowa. Taka osoba staję się producentem. Jeżeli nie macie takiej osoby można wynająć do tego celu realizatora. Lecz kwestia ustalenia tego faktu musi mieć miejsce dużo wcześniej niż rozpocznie się proces rejestracji. Potencjalny producent musi mieć czas na przygotowanie się.
StobnoRecords 2010